myPOS

Druhý dnešní nejrozšířenější způsob placení útraty je platba kartou. Někteří mu do budoucna prorokují dokonce to, že vytlačí kompletně všechnu hotovost, přesto se s námi hotovost zatím neloučí. I největší kritici ale platebním kartám neupřou jejich rozmáhající se důležitost, ještě donedávno by nikoho nenapadlo, že třeba v MHD nebo automatech půjde zaplatit kartou a dnes už to není nic nepředstavitelného. Mnozí obchodníci také pochopili, že platba kartou není jen nutné zlo, které musím akceptovat (například jako třeba stravenky), nicméně je to plnohodnotný nástroj ke zvýšení tržeb, podobně jako je tomu i s reklamou, slevovými akcemi a podobně.

To že zákazníkovi umožním bezhotovostní transakce totiž neznamená, že se oberu o část zisku, ale v praxi to vede k tomu, že zákazníkovi můžu prodat více (protože má u sebe více peněz), a on si navíc neuvědomí, že tolik utratil (protože na účet se podívá až ve výpisu z banky), proto se mi i spíš příště vrátí pro další nákup. Navíc je fakt, že dnes spousta lidí sebou nosí žádnou nebo minimální hotovost, na druhou stranu na kartě mají celou (nebo téměř celou) hodnotu celého svého účtu ihned k dispozici.

Platební řešení od myPOS

Platby kartou znamenají přístup na mezibankovní trh, který je ze své podstaty výrazně regulován a sledován ze strany EU, národních bank a dalších dozorových orgánů. Většina bankovních domů myslí, že díky tomu mají svůj rybníček jistý a nesnaží se vstřícným způsobem oslovit zákazníka, neboť stále vystupují z pozice, že jsou to banky, kdo diktují pravidla hry.

Jejich běžným standardem je terminál pouze do pronájmu za měsíční paušál, dlouholeté smlouvy, povinnost přenést hlavní podnikatelský účet nebo alespoň zřídit si k tomu nový, připisování plateb až po několika dnech (v extrémech i týdnech), celkově naprosto neflexibilní prostředí, nezájem o technickou podporu zákazníka a k tomu ještě vysoké poplatky z transakcí na úrovni 2-5%.

kasa-fik-mypos

Bezhotovostní platby

Proto jsme rádi, že Vám můžeme představit jednoduché řešení pro každého obchodníka, které je stejně jako naše pokladny bez jakékoli měsíční platby, není svázáno žádnými speciálními povinnostmi, nařízeními o výši obratu nebo vysokým poplatkem za transakci.

Terminály myPOS jsou totiž dodávány pouze k odkoupení, to znamená, že jakmile se pro něho obchodník rozhodne, tak je jeho, nikdo ho k ničemu nenutí a může ho klidně na 2 roky strčit do šuplíku, poté ho vytáhnout a pprodávat s ním dál.

Zároveň si k němu nemusí zakládat žádný bankovní účet nebo přenášet svůj stávající, k terminálu dostane i nový bezplatný účet s platební kartou, kterou může začít téměř okamžitě používat. To není proto, aby si člověk musel kupovat kupu dalších hesel, ale proto, že se mu následně platby připisují v reálném čase (téměř okamžitě) a stejně rychle tyto peníze může i využívat. Zároveň jsou prostředky uloženy na jištěných účtech v EU vždy tak, aby nebyl přesažen limit 100.000 €, do kterého jsou v EU 100% pojištěny vložené prostředky.

Zároveň se dokonce ani nemusí starat ani o internet nebo připojení, neboť všechny terminály mají za účelem provedení platby bezplatnou SIM kartu, se kterou lze terminál využívat v celé Evropě, takže i pokud pojede na výstavu třeba do Londýna, může přijímat platby stejně jako by byl doma v České republice. (Kromě SIM se ale terminály připojují i na WiFi, takže i v oblastech se špatným pokrytím lze terminál připojit.)

To nejdůležitější na závěr

Vše řečené je přece jen moc krásné, ale na to, aby to byla pravda, zde určitě musí být nějaký háček - řekl by klasik. Už i Šimek s Grossmannem říkávali, že co je zadarmo, to smrdí. Proto i my jsme si nechali to nejdůležitější nakonec. Většina lidí jistě alespoň trochu tuší, že každé zpracování platby znamená poměrně náročný proces, od navázání bezpečného spojení, ověření zůstatku na kartě, autentizace platby certifikovanou autoritou až po zablokování stržené částky ve prospěch obchodníka. A proto, že se tohoto procesu účastní kromě zákazníkovi banky přes vydavatele platební karty (nejčastěji MasterCard nebo VISA) po autorizační a vyrovnávací centrum, kde se všechny informace sbíhají, nemohou být platby úplně zdarma.

Nicméně i přes tento proces, ze kterého si každá zúčastněná strana vezme svůj díl se podařilo vyjednat exkluzivní snížení celkového poplatku z transakce na pouhých a konečných 1,25%. To znamená, že nehledě na výši placené sumy je poplatek vždy jen jeden a čtvrt koruny ze stovky.

Toto vše spolu s podporou novinek jako jsou Android a Apple Pay, bezkontaktní placení a podobně dělá z terminálu myPOS vítaného pomocníka každého, kdo to myslí se svým podnikáním vážně.