Přesto je pravda, že Kasa FIK využívají nejčastěji naprostí začátečníci práce s pokladnou, proto byli vděční, že se nemusejí věnovat vytváření položek, jejich cenotvorbě a už vůbec ne skladovému hospodářství. (Mimo jiné i toto je jeden z významných důvodů velké popularity Kasa FIK, které bylo patrné i na úporné snaze zbytku trhu o více či méně zdařilé napodobování.)


Jak čas plyne a přibývá namarkovaných účtenek, množí se i myšlenky, jak si co práci nejvíce ulehčit nebo naopak jak z ní získat větší přidanou hodnotu. Jedním z těchto způsobů je zejména prodej přes skupiny nebo položky.
Mnohé by napadlo, že toho lze dosáhnout pouze ve variantě programu Plus, která se od Klasiku liší nejvíce v tom, že se zde bez položek nelze obejít, a i proto je logické, že je zde tendence mít jich zde vytvořeno co nejvíce.
I přesto můžeme ve verzi Klasik používat poměrně jednoduché způsoby markování přes položky, které při menším množství nebo vhodném nastavení mohou snadností překonat i verzi Plus.
U verze Klasik máme několik metod pro zadávání zboží. (Pomineme-li nyní zadávání pouze samotné částky a výše daně.) Zaprvé si můžeme v nastavení aktivovat Rychlé položky. To vytvoří bílý pás produktů po levé straně markovacího rozhraní (s vyjímkou malých displejů jako třeba u Orange). Produkty můžou být sezařeny podle abecedy, barvy, ID nebo času vytvoření. (Výběr se provádí v Nastavení pod záložkou Pokladna.)
Další možností jsou Funkční klávesy, ke kterým mimo jiné můžeme přímo položky přiřadit.
V neposlední řadě je v Klasiku možno od verze 125 a výše použít i Rychlé položky dělené na kategorie, které se vyvolají speciální ikonou v pravé horní části (typických 9 čtverců seřazených do jednoho většího čtverce).
Začněme ale od počátku vytváření položek, které najdeme v základním menu pod kartou Správa položek. Nejdříve vytvoříme Kategorie (levý pás), můžeme je editovat podržením prstu a přidávat znakem +, pokročilejší uživatelé ocení i možnost vytváření Subkategorií.



Často využívanou možností je volba Vždy vyžádat zadání ceny. V ten moment se totiž položka začíná chovat jako Skupina, protože má pevně danou pouze sazbu DPH (u ceny se nechá nula), a při markování si mohu cenu zvolit libovolnou. Tento způsob je vhodný zejména u obchodů s velkým množstvím položek - například pod skupinu Nábytek dokážu použít cokoli od celoobývákových sestav po noční stolek. V kombinaci s možností dopsat libovolnou poznámku ke každé položce na účtence zvlášť zvládne pokladna jakéhokoli využití.
